Huh! Selvisin eilisistä vatsaoireista säihkähdyksellä ja parilla yrttitömpsyllä! ( kiitos Jasminin ja Veigon, jotka ostivat ne meille joululahjaksi) Tulossa on vuosisadan tuparit, joten en olisi halunnut missata niitä missään nimessä! Viime vuonna tähän samaan aikaa missasin vatsataudin takia toiset mitä mahtavimmat tuparit nimittäin Sannan ja Juden.

Miiallakaan en sitten kuitenkaan uskaltanut lähteä käymään. Mutta kuten sanottu tänään ollut ihan normaali olo ja töissäkin olin.

Töissä meillä oli tänään vanhempien aamupala. Vanhemmat saavat tulla kerran kuussa syömään aamupalaa lapsensa kanssa ja samalla he tapaavat toisia vanhempia ja meitä henkilökuntaa. Aamupala, johon kuuluu kahvi/ tee, leipä ja leikkele maksaa vanhemmille 2e/h. Lapset syövät samaan aikaan omaa aamupalaansa

Aamupalan jälkeen oli salissa koko talon musa eli koko päiväkodin yhteinen musiikkituokio. Siellä me sitten tanssittiin Risto Räppääjää ja leikittiin karhuja, hiiriä ja pupuja..ym. Pienet olivat innokaasti mukana ja yksi  vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäinen poika tanssi todella hienosti ja oli kuin parkettien partaveitsi!:) Hän yritti kovasti ottaa kavereitakin mukaan tanssimaan:) Hän on varmasti tulevaisuudessa joku tanssii tähtien kanssa sankari!.

Musatuokion jälkeen siirryttiin taas omiin ryhmiin, leikittiin vähän ja eräs oman pienryhmäni suloinen 1v4kk poika meinasi ihan nukahtaa tutti suussa syliini! Hän on jotenkin niin suloinen ja lähellä mun sydäntä  etten ois raaskinut millään herättää häntä mutta pakkohan se oli ,sillä muuten hän ei olisi nukkunut päiväuniaikaan yhtään. Onneksi pian tuli ruoka-aika ja poikakin piristyi hieman.

Kahvitauollani juttelimmme johatajan ja työkaverini kanssa menneistä ajoista, eli mitä ruokaa esim. on silloin ollut kun 60 -vuotias työkaverini on ollut pieni. Esimerkiksi klimppisoppaa ja palttua ja kuinka silloin piti syödä vaikkei niin ruoasta tykännytkään... toista se on nyt!  Keskustelimme myös siitä millaista oli kun televisio on tullut suomeen ja mitä ohjelmia sieltä sillon tuli? kylli-täti kuulemma ainakin!? Onkohan ne minun näkemäni Kylli-täti jaksot, jotka tulivat pikkukakkosesta, silloin kun minä olin pieni, uusintoja!? Kyllä varmaan, koska johtaja ja työkaverini muistavat hänet samanikäisenä. Mielenkiintoisia keskusteluja :)

 

Mä oisin päässyt tänään neljältä töistä mutta koska meillä oli enää niin vähän lapsia puoli neljän aikaan, sain kerjättyä työkaveriltani että saisin lähteä kotiin ja lähdinhän mä.

 

Kotona oli paljon hommaa huomisia tupareita varten. Ensin väänsin kaksi mud cakea eli suklaakakkua. Sitten keittiön siivous, pyykin laittoa, astioiden pesua, imurointia ym. Mika kävi kaupassa ja osti kaikki huomiset booli- ja- ruoka-ainekset. Lapset eivät olisi halunneet millään siivota huoneitaan... Jullekin sanoi että: leikkiminen on paljon kivempaa kuin siivoominen, johon mä että ,tykkäätkö sä elää sotkun keskellä niin Julle siihen että: " mä tykkään elää sotkun keskellä"... Mitä sitä siihen sitten enää sanomaan .

Nyt suurimmat hommat tehneenä olen odottavissa tunnelmissa huomisen suhteen:) meille tulee niin paljon ihania ihmisiä, että varmasti tulee todella hauskat bileet! Vapise hotelli täältä tullaan ja ryminällä! ( vaikka siellä kuulemma esiintyykin vaan joku Turusen Pyssy ja tänään ois ollu Jean S;) )