Nyt kirjoitan sitten koko lomaviikon tapahtumat tähän putkeen ja kuvat kanssa!:)

Keskiviikkona vuokrasimme siis auton ja lähdimme ajelemaan vuorille. Ensin ajoimme vanhaan Hersonissoksen kylään ja ostimme paikallisesta leipomosta aamupalaa. Pojille ihanat leivät ja pullat ja meille mahtavat pinaatti-ja-juustopiiraat. Paikallinen kulkukoira tuli moikkaamaan meitä siinä kylän suihkulähteellä syödessämme ja sai Juliuksesta kaverin.  Leivonnaiset syötyämme jatkoimme matkaamme vuorille. Maisemat  vuorilla oli mitä mahtavimmat ja serpenttiinin mallinen tie vuorille oli aika jännä. Mikan piti tietenkin kokeilla känkkä käännöstä eli käsijarru käännöstä ja hurjaa oli. Vuorilta ajoimme creta aqvariumiin ihastelemaan erilaisia kaloja ja mereneläviä. Siellä oli iso mustekala ja kaksi valtavan kokoista haita, meduusoja, rapuja ja erilaisia värikkäitä kaloja, Kaloja ihasteltuamme kävimme aqvariumin matkamuistomyymälässä ja Julius osti seieltä itselleen pienen turkoosin pehmodelffiinin, jonka nimeksi tuli Bolt. Kävimme vielä syömässä jätskit läheisessä kahvilassa ja sitten suuntasimme kohti stalidan kylää.

Stalidan kylässä menimme rannalle uimaan. Valitsimme ilmeisesti jonkin pappa/mummopaikan , koska rannalla ei ollut muita kuin vanhuksia. Pojat menivät heti uimaan ja kaivamaan hiekkaa uusilla lapioillaan. Päivä oli ollut aika pilvinen ja tuulinen, joten mua ei huvittanut mennä uimaan ollenkaan. Otin sitten aurinkoa aurinkotuolissa ja luin kirjaa poikien mellastaessa. Jossain välissä nälkä sitten iski ja Mika kävi hakemassa paikallisesta kuppilasta vähän purtavaa.

Palattuamme vuorilta hotellillemme kävimme suihkussa ja vaihdoimme vaatteet ja lähdimme hotellimme kreikkalaiseen iltaan. Aluksi oli viinin ja juuston maistiaiset minkä jälkeen ilta jatkui kreikkalaisten herkkujen ja musiikin merkeissä. Hotellilla oli ammattivalokuvaaja, joka otti meidän perheestä useita ihania kuvia ja pakkohan ne oli ostaa.:)

Torstaina meillä oli shoppailupäivä. Ja olimme valinneet kyllä hyvän päivän koska koko päivän satoi vettä. Ilmainen bussikyyti lähti hotelliltamme hyvissä ajoin aamulla ja kun pääsimme Sparin pysäkille, näimme paikallisen aqvariumin ovella 40 kiloisen Boakäärmeen. Sitä sai silitellä ja pakkohan sitä oli kokeilla, miltä käärmeen nahka tuntuu... Päästyämme ostoskadulle ostimme tuliaisia ja pojat ostivat itselleen leluja omilla lomarahoillaan. Mä ostin itselleni kauniin musta dolce& gabbanan topin (mikä oli kallis) ja sandaalit. Aika vähän mutta ei ollut sellanen olo et ihan hirveesti tarttis jotakin. Kävimme syömässä kreikkalaista ruokaa tai mä ja Mika syötiin... Pojat söivät hampurilaisaterian

I

Mun ostama toppi.

illalla menimme vielä vanhan Hersonissoksen kylän Galina-ravintolaan. Ravintola oli upea ja kaikki tarjoilijat olivat pukeutuneet kreikkalaisten jumalten pukuihin. Ruoka oli mahtavaa ja parasta mitä koko matkalla sain! Aterioiden välissä tarjoilijat kävivät tuomassa lämpimiä pyyhkeitä mihin sai pyyhkiä kätensä. Jälkkäriksi pojat saivat mahtavat jätelöannokset, joissa oli tähtisadetikut. Mä tilasin bayleyspirtelöä, mikä oli hyvää!!!. Vatsat täynnä kävelimme tyytyväisinä pimeässä kreikkalaisessa illassa kohti Heronissoksen kupunkia ja otimme taksin sieltä hotellillemme. Kyllä uni maistui!

Perjantaina meillä oli hotellipäivä. Kävimme pelaamassa minigolfia ja tennistä kahteen otteeseen. Söimme myös päivällä hotellimme allasbaarissa ja illalla hotellimme ravintolassa. Oli mukavaa ja rentouttavaa ja pojat innostuivat ihan tosissaan tenniksestä:)

Lauantain vietimme hotellimme uima-altaalla uiden ja aurinkoa ottaen. Pojat leikkivät viereisellä leikkialueella ja osallistuimme myös coktail-bingoon, joka pidettiin allasbaarissa. Arvatkaa kuka voitti?... No Juliuspa tietenkin. Herra oli niin tyytyväinen kun sai oman limucoktailinsa:) Loppuilta menikin pakkailessa sillä sunnuntaina oli aikainen herätys lentokentälle. Sunnuntaina golf-kärry haki meidät ja laukut, vei hotellin aulaan ,josta kirjauduimme ulos ja taksi vei meidät lentokentälle. Lensimme ensin Heraklionista Ateenaan ja Ateenasta suomeen. Vastassa meitä oli Jorma, Äiti, Milli ja Kirsi. Olipa mukava tulla kotiinkin kivan matkan jälkeen.