Se Hetki!..

 

Mun elämässä on ollut oikeastaan kolme tälläistä hetkeä, joita en ikimaailmassa unohda! Ensimmäinen Hetki oli se kun meidän Jasper syntyi 6.4.2003 Helsingin kättärillä haikaranpesässä. Synnytys oli ensimmäiseni ja kesti vain 8h. Kivut olivat valtavat mutta ilokaasu auttoi siihen todella hyvin ja epiduraalipuudutus sekä Mikan läsnäolo. Epiduraalipuudutuksen saatuani kivut lähtivät kokonaan enkä tuntenut enää edes ponnistamisen tarvetta. Kätilö siinä jossain vaiheessa sanoi,että ala ponnistaa kun siltä tuntuu niin minä siihen että miltä sen pitäisi tuntua?:) kakkahädältäkö? :D ja siltä juuri sen piti tuntua:) Kun Jasper sitten syntyi ja nostettiin rinnalleni itkettiin Mikan kanssa molemmat ilosta:) Mun mielestä Jappe oli heti ihan isänsä näköinen. Yllätys mulle oli se, että hän oli poika! ( mun suvussa kaikki on tyttöjä ja mulla on kaksi siskoakin) olin ihan että mitän tätä hoidetaan:)

Toinen H-hetki oli tietenkin Juliuksen syntymä 7.12.2005 Helsingin kättärillä haikaranpesässä myöskin. Juliuksen synnytys kesti vain 5h ja poika tuli niin nopeasti, että synnytin sen ihan luomuna. Mitään kipulääkkeitä ei enää ehditty antaa.. ilokaasua toki sain taas ja se auttoi vähän.. Kivut olivat suuremmat mutta nyt tunsin ponnistuksen tarpeen selvästi ja se auttoi myös ponnistuksessa. Juliuksen synnyttyä kaikki kivut katosivat salamann nopeesti:) Itkettiin taas ilosta Mikan kanssa. Meijän mielestä Julle oli aivan isoveljensä näköinen synnyttyään. ( enää ei tosin ole vaan ihan itsensä näköinen poika)

Kolmas H-hetki oli meidän häät 4.7.2009 poliisien kesäkodilla lauttasaaren rannassa. Ilma oli kuin morsian ja meidät vihittiin ulkona ruusukaaren alla. Mika yllätti mut papin edessä mahtavalla suudelmalla!:) Maljat juotiin merenrannassa ja mun kummisetä piti ihanan puheen. Valokuvaukset vielä merenrannassa ja sitten alkoi varsinainen juhliminen. Mukana olivat kaikki meille tärkeät ihmiset. ( enemmänkin toki olisi voinut olla mutta näissä häissä ihmismäärät on aina rajalliset..) Julius esitti meille hienon laulun: tuiki, tuiki tähtönen... Mun eno piti hienon puheen ja oli kivoja leikkejä ja arvuuttelukisoja ja aivan mahtava dj, joka soitti hyvää musiikkia.. oli myös karaokea.. kaikilla oli hyvä fiilis. Jatkoille lähdimme tilausbussilla kohti Helsingin Apolloa. Tanssimme siellä muutaman tanssin ja sitten siirryimme viettämään hääyötä Sokos hotelli Torniin. Seuraavana aamuna menimme suoraan lentokentälle ja häämatkalle Pariisiin!

Nämä kolme hetkeä ovat tähänastisessa elämässäni niitä SE HETKIÄ!!!