Laiskuus on iskenyt muhun... tuntuu et on ihan puhti poissa... odottaa vaan et toi työ loppuis ja pääsis alkamaan uutta. No mutta ei onneksi enää ole kuin kaksi viikkoa.

Tää bloginkin kirjoittaminen on jäänyt eikä oollu oikeen puhtia kirjoittaakaan saatikka päivittää tekemisiään. Toisaalta mitään ei tapahdu ja toisaalta tapahtuu koko ajan.

Uusi vuosi meni kivasti ystäväperheen kanssa yökyläillen. He olivat siis meillä. Kolme poikaa ja vanhemmat. Hyvin mahduttiin tähän meidän 85m kämppään. Pojat vaan siskonpetille ja avot! Raketteja heiteltiin seittemän aikaan Korson kentällä ja muutamat alkuraketit lensivät meidän päällekkin. Uuden vuoden jälkeen vänhat työt päiväkodissa jatkuivat ja jännitin saanko uutta työsopimusta kirjoitettua.

Ilmoitin nykyiselle johtajalleni uudesta työpaikasta heti kun olin saanut suullisen tiedon siitä eli 15 joulukuuta niin 16 joulukuuta johtaja jo kiikuttaa mulle ryhmään irtisanomispaperia. Kysyin häneltä että mites se työloma? Onko siihen mahdollisuutta niin johtaja rupesi huutamaan ihan pää punaisena, lasten läsnäollessa että " minä en ala mitään tälläista venkslaamista, joko sinä otat tämän tai sitten sinä jäät tänne!" Sitten vielä hiillosti mua ja ootti siinä vieressä että allekirjoitan sen paperin. Seuraavalla viikolla tuli kertomaan että uusi työntekijä on jo löytynyt mun paikalle. Sanoin että en oo ees vielä uutta työsopimusta kirjoittanut niin johtaja tokaisi vain että" se  on sun ongelmas! Ja mä olin reilu... mitä tästä opimme ei kannata ilmoittaa yhtään mitään ennenkuin nimi on paperissa.

No viime viikolla sitten johtaja tuli tiedustelemman et oonko mä sen työsopparin jo allekirjoittanut ja paljonko siinä työssä on palkka. Ja minä totuudentorvi tietenkin kerroin kaikki rehellisesti:( Vaikka se ei ois sille pätkääkään kuulunutkaan. Tänään sitten soitin palkanlaskijalle ja palkanlaskija sanoi, että hän sai vasta tänään tiedon tästä irtisanomisasiasta ja että eihän mun ois tarvinnut irtisanoo itteeni vaan hakee siirtoo. Sanoin siihen, et mun oli pakko irtisanoo itteni niin palkanlaskija siihen et " ai sä et saanut mitään vapautuksia virasta eli sitä työlomaa.. Jotenkin ihmetyttää et onkohan täs mennyt kaikki ihan oikein. Tietenkään en voi hakea siirtoa vaikka vantaan kaupungilla jatkankin ,koska kyseinen homma on määräaikainen sijaisuus eikä siihen voi hakea siirtoa vakipestille...ainakin mun ymmärryksen mukaan.

En jaksa rupee enää tappelee johtajan kanssa enkä vääntämään tästä aiheesta.. onneks pääsen kohta pois.. Uusi työkin kyllä jännittää koska en ole koskaan sellaista työtä tehnyt...

Karaokenjuontajan hommat lopetin myös. Sain sen kokemuksen mitä sieltä hainkin enkä jaksa kuluttaa itteäni enempää. Nyt on sekin homma sitten koettu.

Viime viikonloppuna olin tyttöporukalla laivalla. Käytiin Siljalla Tukholmassa ja mukavaa oli. Alkumatkasta oli sen verran hirveä merenkäynti, että syömisen jälkeen, mikä tapahtui klo 20.00 buffetissa, oli niin huono olo että piti mennä jo klo 23 nukkumaan ja jäi sen illan drag gueen showt näkemättä. Koko laiva oli ihan kallellaan. Ystäväni kävi toteamassa vain yöllä joskus neljän aikaan että" tässä hytissä nukutaan turret toiseen suuntaan kuin toisessa:) Mikä sai mut räjähtämään nauruun:) Aamulla mentiin aamupalalle ja sitten reippaana bussilla Tukholmaan. Löysin itselleni vaaleanpunaisen bonzon ja semmoisen kivan neuletunikan. Käytiin syömässä Burger Kingissä ja ilta jo hämärtyi kun palattiin laivalle. Vika ilta meni paremminkin bailatessa ja valvoinkin  nyt neljään yöllä. Viimesen illan drag gueen show oli todella mahtava! Tosi mukava porukka oli ja sunnuntai aamunakin päästiin vielä aamupalalle. Löysin laivan alennusmyynneistä itelleni snön -korvikset, Paul frankin t-paidan ja alushousuja:) Pojille ostin legoja ja muuta krääsää ja Mika sai hupiboxerit:)

Tänään maanantaina onkin sitten väsyttänyt ihan urakalla. Kyllä noi laivareissut kivoja on mutta raskaita joten seuraavaan laivareissuun on väliä ainakin puol vuotta:)

Huominen työpaivä alkaa luistellulla... ois pikkuhiljaa kivaa päästä jumppaamaankin

että tällasta taas. kai tää tästä?:)