Otan osaa Sarin järkkäämään blogihaasteeseen. Eli kerron elämästäni kaiken! Mutta sehän ei nyt tullut yllätyksenä kenellekkään:)

 

Päivä 1: Esittele itsesi.

Terve! Olen Suskiksi kutsuttu 32-vuotias rouvashenkilö. Mulla on kaksi suloista ja vilkasta poikaa ( Jasper kohta 8v ja Julius 5v) ja paljon työtä tekevä palomies/sairaankuljettaja aviomies. Asutaan onnellisesti omistusasunnossa vantaalla.

Synnyin vuonna 1978 Helsingin kättärillä ensimmäisenä lapsena perheeseeni. Äiti on kertonut, että synnyin kaksi viikkoa etuajassa. Äiti ja Isä olivat Sipoossa mökillä kun minä päätin alkaa tulemaan. Ukki ja Isä sitten lähtivät viemään äitiä lakanat haarojen välissä kauheella kiireellä sairaalaan. Kerettiin perille:) Olen syntynyt samana päivänä kuin enoni eli 13.8. Minua lellittiin ja kellittiin ja olin suvun nuorimpana ( sillä hetkellä) Kaikkien huomion keskipiste, Sain nauttia tästä huomion keskipisteenä olemisesta kolme vuotiaaksi asti. Sitten syntyi pikkusiskoni Sari.

Ensimmäinen kotini oli itäkeskuksessä äitini opiskelija-asunto. sieltä muutimme seuraavaksi puistolaan, jossa asuimme kaksi vuotta. Puistolasta muutimme ennen Sarin syntymää kannelmäkeen, jota pidän lapsuuden kotipaikkanani. Mulla on sieltä paljon hyviä muistoja ja pihalla oli aina kavereita, joiden kanssa leikkiä. Olimme perhepäivähoidossa Liisa-tädillä, joka asui tien toisella puolella olevassa kerrostalossa. kävin eskarin kannelmäessä.

Täytettyäni seitsemän vuotta muutimme Vesalaan uuteen omaan rivitalo asuntoon. Aloitin koulun vesalassa ja mulla oli aika orpo olo kun en tuntenut sieltä ketään. Äiti jäi silloin vuodeksi kotiin ja teki perhepäivähoitajan hommia. ( äiti on oikeasti laboratorion hoitaja ta bioanalyytikko nykyään) No pianhan lapset tutustuu ja pihapiirissämme olikin todella hyvin kavereita. Leikimme kaikki yhdessä mitä erilaisempia leikkejä. Koulun alotettuani mua alettiin kuitenkin kiusaamaan silmälasieni vuoksi ( olin luokallani ainut,jolla oli ne). En osannut puolustaa itseäni ja kiusaaminen jatkui koko ala-asteen ajan.

ollessani 9-vuotta vanhempani erosivat. Se oli kova paikka. Isä ei löytänyt asuntoa ja nukkui vuoden verran meidän sohvalla. Äidin ja isän riitaa ei ollut kiva kuunnella. Vihdoin Isä löysi asunnon ja muutti katajanokalle, josta tuli meidän toinen koti. Olimme isällä joka toinen viikonloppu ja kesäisin kaksi viikkoa. En viihtynyt katajanokalla yhtään. siellä ei ollut kavereita ja kaipasin kokoajan kotiin ja äidin luokse. kesät olivat kivoja koska lomailimme yleensä viikon jossain kahdesta viikosta. Toisella viikolla isä kierrätti meitä ympäri helsinkiä. Suomenlinnassa, pihlajasaaressa ym:)Isästäni kyllä pidin. Toivoin pitkään että äiti ja isä palaisivat yhteen. Niin ei vain käynyt.

Vuonna 1990 äitini tapasi uuden miehen ja hänestä ,Jormasta tuli perheemme uusin jäsen. Siinä sitä sitten totuteltiin pari vuotta uusioperheen arkeen kun vuonna 1992 syntyi perheemme nuorin jäsen Kirsi. Olimme kovasti toivoneet Sarin kanssa pikkuveljeä tai siskoa ja olimme todella onnellisia silloin kun Kirsi syntyi. Mulla ja Kirsillä on ikäeroa 14 -vuotta ja Sarilla ja Kirsillä 11-vuotta. Asuimme vielä muutaman vuoden Vesalan ritalo kolmiossa kunnes tilat alkoivat tuntua aika ahtaalta ja muutimme isompaan Kotiin heikinlaaksoon.

Heikinlaakso, rousku, on nuoruuden kotini ja siellä sain ensimmäisen kerran ihka oman huoneen. Olin todella onnellinen. Talo tuntui muutenkin mukavan isolta ja alue oli tosi kiva. Kävin siihen aikaan käpylän lukiota ja heikinlaaksosta pääsi hyvin bussilla Käpylään ( tai no sörkkään missä piti vaihtaa bussia) Lukiossa sain paljon uusia kavereita ja elämä tuntui kivalta ja hyvältä.

Lukion jälkeen pidin vuoden välivuoden ja kävin töissä. Ensimmäinen työpaikkani oli helsingin rakennusviraston puistotyöt. Viihdyin tosi hyvin. Työkaverit olivat kivoja ja ulkona töissä oleminen oli minusta mukavaa. Seuraava työpaikkani vuoden aikana oli datex engström ( instrumentariumin sisaryhtiö). Datexilla olin neljä kuukautta ja tein hengityskoneisiin monitoreja. Olin siis kokoonpanija/ koeistaja. Tästä työstä sai erittäin hyvää palkkaa mutta totesin, että tehdastyö ei ole mun juttu. Seuraavaksi olin neljä kuukautta työvoimatoimiston työharjoittelijana muksulaakson päiväkodissa pasilassa. Tähtäimenäni oli näet päästä lähihoitaja kouluun opiskelemaan lastenhoitajaksi ja harjoittelusta sai lisäpisteitä kouluun sisälle pääsemiseksi.

Syksyllä 1998 aloitin sitten lähihoitaja opinnot. valmistuin lähihoitajaksi puolessatoista vuodessa hyvin arvosanoin. Tästä jatkoin sitten ammattikorkeakouluun opiskelemaan sosionomiksi, joilla on lastentarhanopettajan pätevyys. Repäisin itseni irti nuoruuden kodistani ja muutin Poriin opiskelemaan Diakonia-ammattikorkeakouluun. Porissa sitten tapasinkin nykyisen aviomieheni Mikan. Valmistuin sosionomiksi jouluna 2002 ja odotin silloin jo esikoistamme Jasperia.

Tammikuussa 2003 muutimme Mikan kanssa yhdessä Helsinkiin pukinmäkeen mistä saimme kaupungin vuokra-asunnon. Jasper syntyi huhtikuussa 2003. Alkuaika vauvan kanssa oli todella rankkaa. ( vaikka vauva niin ihana ja toivottu olikin) Olin paljon yksin kun Mikan oli tehtävä töitä ja opiskella, että selviytyisimme. Mika oli tuolloin sairaalassa töissä sairaanhoitajana ja kolmivuorotyössä. Hänestä ei siis paljon apua ollut. Toki hän auttoi aina kun pystyi. Näin jälkikäten ajatellen tuntuu etten muista Jasperin ekasta kolmesta kuukaudesta mitään. Mutta sitten alkoi onneksi helpottamaan. Mika valmistui sairaanhoitajaksi toukokuussa 2003 ja teki sitten vuoden verran keikkaa sairaaloissa.

Syksyllä 2004 ostimme ekan yhteisen oman asunnon. Ihanan pienen paritalo kolmion kuusikosta vantaalat, missä oli takka ( vieläkin ikävöin sitä takkaa:)) Mika alkoi opiskella palomies/sairaankuljettajaksi ja oli mun vuoro vuorostaan mennä töihin. Kerkesin olemaan töissä päiväkoti K:ssa 9kk kun tulin toisen kerran raskaaksi. Päiväkotityöt loppuivat siihen ja seuraavat viisi kuukautta työskentelin taas puistotyöntekijänä ennenkuin jäin äitiyslomalle. Julius syntyi joulukuussa 2005. Mun onneksi taloyhtiössämme ja naapurissa oli jullen ikäisiä vauvoja niin meillä oli paljon seuraa toisistamme:) Jullen ollessa 10kk palasin lastentarhanopettajan töihin 1-3 vuotiaille lapsille. Tälläkertaa työpaikka oli päiväkoti H. H:Sta sainkin sitten ensimmäisen vakivirkani.

Menimme Mikan kanssa naimisiin vuoden 2009 kesällä yhdeksän vuoden avoliiton jälkeen. Häät olivat ihanat ja häämtakakohde Pariisi.Elämäni kesä!:) Saman kesänä vaihdoin työpaikkaa, mikä on nykyiseni. Että tälläistä pääpiirteissäin:)

ota sinäkin haaste vastaan ja kerro elämästäsi.. tässä jatko-ohjeet:

Päivä 2 – Eka rakkaus

Päivä 3 – Minun vanhempani
Päivä 4 – Tätä olen syönyt tänään
Päivä 5 – Mitä on rakkaus?
Päivä 6 – Minun päiväni
Päivä 7 – Paras ystäväni
Päivä 8 – Se hetki
Päivä 9 – Uskoni
Päivä 10 – Päivän asu
Päivä 11 – Sisarukseni
Päivä 12 – Käsilaukussani
Päivä 13 – Tällä viikolla
Päivä 14 – Mitä minulla oli päällä tänään?
Päivä 15 – Unelmani
Päivä 16 – Eka suudelmani
Päivä 17 – Mieleisin muistoni
Päivä 18 – Mieleisin syntymäpäiväni
Päivä 19 – Kaduttaa
Päivä 20 – Tässä kuussa
Päivä 21 – Toinen hetki
Päivä 22 – Tämä järkyttää minua
Päivä 23 – Tämä saa minut voimaan paremmin
Päivä 24 – Tämä saa minut itkemään
Päivä 25 – Ensimmäinen
Päivä 26 – Pelkään
Päivä 27 – Suosikkipaikkani
Päivä 28 – Ikävöin
Päivä 29 – Tähän pyrin
Päivä 30 – Soittolistallani
Päivä 31 – Viimeinen hetki
<3