Tänä talvena lunta on tullut vasta tammikuussa. Mutta kyllä sitä on tullutkin sitten kun alkoi tulemaan. Autoilijan iloja on joka aamu kaivaa auto lumikinoksen alta. Onneksi on lohkolämmitin. ( moni sanoo nyt et onhan teil autotalli. Meijän autotalli on vaan muita asioita kuin autoa varten.)

Mutta on se lumi hyväkin asia. Lapset ovat todella innoissan menossa ulos kun siellä on tekemistä. Rinnetontin iloja on oma pulkkamäki, johon lapset voi päästää ihan huoletta. Meidän lähellä on myös yleinen pulkkamäki, jossa ollaan koko perhe käyty laskemassa mäkeä. Viimeks mentiin perhelaskua niin että Mika makasi alimpana liukurin päällä, mä sitten ja sitten pojat mun päällä:)

Lumesta on iloa myös laskettelukoulussa, jonka pojat ovat aloittaneet Talmassa. Kaks kertaa ollaan nyt käyty ja hienosti on sujunut. Vielä neljä kertaa jäljellä. Itse ajattelin tulevana lauantaina kokeilla laskettelua kun en ole kymmeneen vuoteen lasketellut:). Saas nähä miten muijan käy? Vähän huolettaa et miten huomisen laskettelukoulun kanssa käy kun Jasperilla on ollut eilen ja tänään korkea kuume. 39,15 astetta. Lähteeköhän kouluun huomenna vain Julius? Aika näyttää. Nyt on jo poika parempi ja oli käynyt isänsä kanssa tänään parturissa ja mäkkärissä syömässä:)

Lumi on siitäkin mukava juttu, että olen nyt päässyt hiihtämään päiväkodissa kahteen otteeseen. Viimeksi olen hiihtänyt joskus 20 vuotta sitten. En ole ikinä oikeen ikinä hiihtämisestä tykännyt mutta nyt tykkäsin ja ajattelin ostaa suksetkin. Yhden hoitolapseni äiti sanoi, että se on kekski-ikäisyyden merkki kun alkaa tykkäämään hiihtämisestä. Eli keski-ikäisiä sitä sitten jo ollaan! Voi kauheeta! Mieleltäni oon vielä ihan 25v:)

Mulla on vanhassa työpaikassa enää työpäiviä jäljellä neljä, että vähiin käy ennenkuin loppuu. Loppukeskustelu kuulemma pitäisi vielä käydä johtajan kanssa, mikä ei enää hotsittaisi pätkääkään mutta pakko mikä pakko. Uusi työ jännittää jo jonkin verran. Minkähänlaista se on ja osaankohan mä oikeesti mitään ja opinkohan sen työn. Toivon että olis mun työ ja viihtyisin siellä tosi hyvin mutta saattaa olla aika rankkaakin. Mutta keskiviikkona sitten suorin vartaloin neuvolan perhetyöntekijäksi.