Päivä 3, Minun vanhempani:

Mun vanhemmat ovat: Anita ja Kari. Mun äiti on kotoisin Helsingin puotilasta ja isä Polvijärveltä Kinahmon kylästä. Äidillä on 5 sisarusta ja isällä 10. Äiti on perheestään toiseksi nuorin ja isä on puolivälissä eli viides lapsi.

Äidillä ja isällä on kymmenen vuotta ikäeroa. Äiti oli 19 ja isä 29 kun he tapasivat Helsingissä ravintola old bakersissä tansseissa. Siitä se sitten lähti. ukkini  eli äitini isä ei kuulemma aluksi tykännyt isästäni vaan oli kysynyt äidiltä että mistä maantienojasta sä ton löysit? ( olipa kohtelias..) Mummini eli äitini äiti taas tykkäsi isästä heti. Ukkikin oppi tykkäämään.

Äitini ollessa 20v hän alkoi odotta minua ja isämme oli kuulemma onnesta soikeana. Mä synnyin sitten kun äiti oli 21v. ja isä 31v. Äiti olisi halunnut, että musta tulee Piia mutta isä oli ehdottanut heti Susannaa. ( myöhemmin sain jostain sukututkimuksesta selville, että kettusten sukuun ensimmäisenä naitu nainen oli Susanna:) sattumaako?) Tässä seuraavaksi he sitten saivat toisen yhteisen lapsen Sarin Pikkusiskoni äitini ollessa 24v. ja isäni ollessa 34v.

Ollessani 10-vuotias vanhempani erosivat kymmenen vuoden naimisissa olon jälkeen. Isäni muutti Katajanokalle ja äiti ja mä ja sisareni jäätiin Vesalaan. Äitini on nykyään uusissa naimisissa Jorman kanssa, jonka kanssa hän on ollut yhdessä 21 vuotta. Isäni ei koskaan mennyt uusiin naimisiin eikä löytänyt rinnalleen ketään uutta. Ätini taisi olla hänen elämänsä rakkaus!?

Jorma on kyllä myös yksi vanhempani.. onhan se niin kauan ollut meijän perheessä ja välittänyt myös musta ja sarista paljon! Ja mistä olen erityisen kiitollinen niin hän on oikea, aito isoisä mun lapsille! Lapset rakastavat Papuansa suuresti!!!!!